Main Area

Mit tud a Crafted for Lidl?

Kezdenek ráébredni a nagy márkák is arra, hogy az emberek szeretik a jó sört. Először a Tesco próbálkozott be elég harmatgyenge Finest sorozattal, aztán a Soproni főzött le házon belül egy IPA-t, aminek akkora sikere lett, hogy már a barna lagerüket össze akarják fésülni vele. Most pedig a Lidl újság volt hasznosabb, mint gyújtós, hiszen három saját márkás, kisüzemi jellegű sör képe díszelgett egy lapján. Kipróbáltam, mit is tudnak.

Bevásárlókosaramba egy világos lager, egy APA és egy IPA került, mindhárom igen pofás címkével (ami már rokonszenvesebb, mint a Tesco unalmas fekete négyszögei). Bár sörfőzdét a bolt sehol nem jelölt meg, a képi világ és a 0,33 l-es palack formája miatt nálam többet látott sörrajongók a Sörművek közreműködésére gyanakszanak. Ez alapján a kísérlet 300 Ft-ot mindenképp megér.

Heuréka – Lager

Az első tétel egy 4,5%-os világos lager kicsi, nem tartós és nem krémes habbal és áttetsző arany színnel. Illatra és ízre is a cseh lagerekre hajaz, édeskés, malátás, a pohár végére már kissé túlzottan is. Másik érdekesség, hogy a korty végén az ember szájában marad egy vadkeserű íz, amit igazán nem tudtam hova rakni. Így a kellemes, krémes lezárást sem kapjuk meg, viszont ennek ellenére is rendben van a sör a hazai mezőnyben. Azt, hogy ez a bolti lagerekről vagy a Heurékáról mond többet, a kedves olvasóra bízom. A pénzemet mindenesetre nem sajnáltam.

Hazafi – APA

A sorozat második tagja az amerikai szabadságharcossal díszített Hazafi, ami optikailag úgyszintén nem akar lenyűgözni senkit: a hab van is meg nincs is, viszont a sör borostyán színe azért rendben van. Itt már az illatok is megjelennek, méghozzá meglepően intenzíven: virágok, trópusi gyümölcsök és citrusosság egyaránt felfedezhető benne. Az ízt hidegen szintén ezek a jegyek uralják, na meg egy kis teás érzet, melegítés után viszont szép fokozatosan megjelenik a maláta. A sör meglepően egyensúlyban van egy ideig, aztán megint visszaköszön a már lagerben is érthetetlen vadkeserű. Ezzel együtt is kaptam egy korrekt sört, ami egy gazdaságos „kapudrog” a kraft világába.

 

Harcos – IPA

A végére hagytam a rézbőrű harcost ábrázoló címkéjű és rézszínű IPA-t. A hab itt sem kápráztatott el, de ezt már csak legyintéssel nyugtáztam. Beleszagolva a virágok mellé enyhe barack párosult, no meg égetett cukor. Ez utóbbi kicsit rá is nyomja bélyegét az összképre, a komló háttérbe szorul, sör kevésbé kesernyés, mint az APA, ráadásul, ami a nagyobb gond: kevésbé izgalmas. A nyers keserűség a végén meg sem lep, inkább csak az okán tűnődök. Túl korán kerültek volna ki a palackok? Mindegy, az árát megérte.

 

Összefoglalva az új Lidl sörök nézőpont szerint lehetnek jók és rosszak is. A kevésbé ár érzékeny és kínálattal elhalmozott sörgeekeknek valószínű ingerküszöb alatti egy rendben lévő, de se újat, se igazán tökéleteset nem hozó sör, viszont azoknak, akiknél az ár-érték arány mindennél többet számít, egy tökéletes fogás a 300 forintos sör. Jól jár még vele az, akinél a nagyáruházak a fő sörforrások, első kísérletnek se rossz, de egy bulihoz is gazdaságosabb ez, mint egy karton a „nagyok” közül. Megvan tehát ennek is a helye a termékpalettán, a Tesco söreit lazán veri (még árban is) és az APA nálam már beleesik a kellemes sör kategóriába. De inkább pisszentsen mindenki 1-1 palackot és döntse el magának, mennyire jön be a low budget craft.

2022 Szűretlen. Fejlesztette: Totel