Main Area

Üzenet a palackon

A sör általában nem egy véresen komoly téma, mint ahogy ez az oldal sem arról híres, hogy borongós, megrázó dolgokkal bombázná olvasóit. Most viszont beszélnünk kell egy komolyabb témáról is.

A HopTop sörfőzde alapítója, Szami és felesége, Anikó ugyanis felhívta valamire a figyelmemet, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Ez pedig az, hogy Jemenben éheznek. Éheznek, úgy, hogy a legtöbbjük élelmezése meg lenne oldva, épp csak a határon nem engedik be a szállítmányokat. 7 millióan éheznek, ez ¾ Magyarországnyi ember.

Persze lehetne erre a válasz egy szomorú fejcsóválás, hiszen mit tudunk tenni innen, Európa közepéből minden nemű politikai vagy gazdasági befolyás nélkül. A HopTop viszont lemondás helyett talált egy eszközt, ami segíthet. Elindította ugyanis az IGNORE kampányát, aminek keretében egyedi, Yemen feliratú üvegeket dobnak piacra. Már a palack címkéje is tele van meghökkentő feliratokkal (Best Before: Its too late…), tartalma azonban még erőteljesebben közvetíti az üzenetet. A palackokban ugyanis nincs semmi. Pont ugyanaz a semmi, ami a jemeniek asztalára is jut.

Mivel Szami apai ágon jemeni felmenőkkel rendelkezik, könnyű megmagyarázni, miért éppen a HopTop indította útjára ezt a figyelemfelkeltő kampányt. A teljes történet azonban ennél messzebbre vezet. A közelgő katasztrófa hírével Anikó találkozott először a Facebookon és meg is osztotta azt. A postra azonban csak ketten reagáltak, míg egy átlagos nyaralási fotó is 60 like-ot kapott. Ekkor született meg benne az ötlet, hogy valamit tenni kell. Nem sokkal később egy baráti beszélgetésben merült fel egy vicc, hogy Szami arab felmenőire tekintettel főzhetne egy sört a közel-keleti piacra is. Erre csak az a szomorú válasz érkezett, hogy üres palackokat kellene kivinni, hogy ki is tudják fizetni. Ez a két élmény aztán megszilárdította az elhatározást és a figyelmeztető „semmi-sör” ötletét. Anikó azóta már az UNICEF-fel és az ENSZ-szel is kapcsolatba lépett. Mindkét szervezet lelkesen reagált a kampány ötletére (bár az, hogy alkoholos italt forgalmazó cégről van szó, megnehezíti az együttműködést), sőt a hazai közönség is igen támogató volt.

 

De mit tehetünk mi? A legfontosabb dolog, hogy ne intézzük el egy legyintéssel a kérdést. Ha pedig akár egy kicsit is részt akarsz venni a kampányban, vásárolj egy palackot jelképes, 100 Ft-os áron az itteni partnerek közül valakinél, és tedd ki jól látható helyre. Természetesen a kampány nyeresége is az ügy előremozdítását szolgálja az UNICEF-en keresztül, de akár Te is beszállhatsz a mozgalomba. Mutassuk meg, mire képes ez a csodás kis közösség, ha összefog!

2018 Szűretlen. Fejlesztette: Totel