Minden évben brutális nézettsége van az amerikai foci döntőjének, a Super Bowl-nak. Azonban a reklámok pont ugyanolyan fontosak, mint az esemény maga és most a Budweiser egy 37 éves hagyományt tört meg a COVID miatt!
Jövő hét vasárnap elérkezik egy újabb Super Bowl, ami az olyan “divat amerikai foci fanok”-nak, mint én kb annyit jelent, hogy megint lesz egy csomó király reklám és végre hivatalosan is tolhatom magamba a csirkeszárnyat kétpofára. Azonban némi hiányérzete is lesz az embernek, hiszen 37 év után először nem lesz Super Bowl reklám a Budweisertől, ami a kis marketinges szívemet összeszorítja. Lehet akármilyen a sörük, de a reklámokhoz nagyon is értenek. Idén azonban a koronavírus hatására inkább a vakcinák népszerűsítésre használják a Super Bowl reklámbüdzsét!
Nem kis pénzről van szó, nagyjából 5,6 millió dollárról (ami több, mint 1,5 milliárd!!! forint), amit idén inkábbb a köz szolgálatába állítanak. Egy kicsit az is áll a háttérben, hogy minél előbb terelődik minden vissza a régi kerékvágásba, annál előbb mennek vissza az eladásaik is a normális értékekre, hiszen nem csak itthon, hanem a világ minden pontján a kocsmai értékesítés teszi ki a söreladások legnagyobb részét!
Bár nem igazán a sörös/alkoholos közönségre tartozik, de a Coca-Cola és a Pepsi is visszalépett idén a Super Bowl reklámoktól, úgyhogy ez nem csak egy gerilla akció, hanem egy tényleges trend a nagy márkáknál.
Mi ettől függetlenül sörrel és csirkeszárnnyal teli pofával fogjuk végigülni a Super Bowl-t, mert bár csak évente egyszer nézek amerikai focit (és újratanulom a szabályokat évente), de ezt nem vehetik el tőlünk!
Kis emlékeztető a 2020-as reklámjukra, hogy pl mit hagyunk idén ki: