Main Area

A sörrendelés is lehet közösségi?

A sörös világban már nem nagyon van olyan sör, amihez ne lehetne hozzájutni itthon, legyen szó magyar vagy külföldi sörökről. Most pedig a sörboltok és webshopok világa is kicsit színesebb lett, de legalábbis közösségibb.

Már egy ideje szembe jöttek velem olyan hirdetések, amik egy Beerbox nevű dologra hívják fel a figyelmemet, de semmi konkrétumot nem találtam róla azt leszámítva, hogy Újbudán van egy ilyen nevű sörbolt. Elsőre arra asszociáltam, hogy még egy sörelőfizetős megoldásról van szó, mint pl a Beercase, de nem egészen ez lett a végeredmény. Inkább webshop, mint nem, de mégis kicsit más azoktól, de mégsem. Ebben a leírásban minden benne volt, ami gondolatok elsőre keveredtek bennem.

A Beerboxot nem sörújoncok alapították, hanem egy kooperáció lett olyan arcoktól, akik már egy jó ideje benne mozognak a sörös körökben. Ebből egyenesen következik, hogy nem a nulláról kell nekiesniük a projektnek, hanem gyakorlatilag csak a már meglévő kapcsolataikat kell hadrendbe állítaniuk. De mi is ez?

A Beerbox egy szolgáltatási lánc, amely cseh, német vagy lengyel kisüzemi sörmárkák mellett a magyar kraft sörfőzdék termékeit is elérhetőbbé teszi a fogyasztók számára. Március 11-től, a Beerbox indulásával, főváros szerte 15, már meglévő söröző és bolt kap Beerbox Pont matricát, és csatlakozik a lánchoz. A vásárlónak lehetősége lesz fix kínálatból, fix áron kiválasztani kedvenc söreit, amelyet a beerbox.hu weboldalon keresztül tud megtenni. Itt kikeresi a hozzá legközelebb eső Beerbox Pontot és annak kínálatát, majd az adott egységhez elsétálva megvásárolja a kiszemelt főzeteket. Így a vásárló egy helyről, kifejezetten kedvező áron szerezheti be a kedvenc termékeket, valamint a Beerbox rendszere által biztosított állandó készlet lehetővé teszi az azonnali és gyors kiszolgálást.

És akkor most elmagyarázva, hogy pontosan mi is ez az egész. Gyakorlatilag arról van szó, hogy a Beerbox oldalán található söröket a Beerbox Pontokban tudják megvenni a vásárlók. Nem webshop, így nem arról van szó, hogy megveszi valaki a weboldalon és a leszerződött átvételi pontokon tudja átvenni a már kész rendelést, hanem ténylegesen ott helyben tudja csak megvenni a söröket. Ez azért elég veszélyesen hangzik abból a szempontból, hogy mi van akkor, ha potyára megy oda valaki és nincs készleten, amit szeretne? Ez az a szitu, ami nem fordulhat elő elvileg, mert minden Beerbox Pontnak állandóan elérhető készletet kell tartania. Egészen pontosan eldönthetik a partnerek, hogy mekkora készletet vállalnak be, ugyanis háromféle csomagot hoztak létre, amikben 30-50-70 sör szerepel és a leendő Beerbox Pont eldöntheti melyikbe szeretne bekerülni, melyiket szeretné tartani.

A kínálatot tekintve leginkább a külföldi vonal az erős, amik között is a cseh vonal ami leginkább fellelhető. Ennek azért van némi háttérsztorija, ugyanis nem titkoltan a Drinkunion (is) áll a Beerbox mögött, akik ugye a cseh sörfelelősök itthon. De emellett egyébként van a már említett német és lengyel vonal is, amik közül lehet válogatni. Nyilván nem lehet ezt anélkül csinálni, hogy ne lennének a magyar kisüzemiek is a kínálatban, így 8-10 hazai főzde sörei is bekerültek a kínálatba (azért 8-10, mert a kollabok miatt tudja már fene hogyan illik ezt számolni). Azonban nem ezek adják a törzsét a kínálatnak, a főzdék teljes szortimentjének csak egy töredéke érhető el egyelőre a Beerbox kínálatában. Jelenleg, amit látni a termékek között az a teljes kínálat és egyelőre ez nem is fog változni. Meglátják milyen lesz a fogadtatása az új rendszernek és azok alapján változhat a kínálat.

Elmegyek majd a héten és kipróbálgatom, hogy pontosan mennyire is működik a rendszer, milyen fogadtatása van a Beerbox Pontokat üzemeltetők részéről. Viszont az bíztató, hogy Budapesten az indulás pillanatában már 10 átvevő pont van és még egy Szigetszentmiklóson, ami talán még mindig Budapestnek számít valójában.

Izgalmas kezdeményezés, körbejárjuk majd pár cikk erejéig, hogy pontosan hogyan is működik a rendszer, mert egyszerre hordoz potenciált és buktatókat magában. Bízom benne, hogy ez megint egy olyan projekt lesz, amiből a fogyasztók fognak a legjobban profitálni, hiszen még könnyebben és talán még olcsóbban juthatnak hozzá a sörökhöz.

2018 Szűretlen. Fejlesztette: Totel