Main Area

Kedvcsináló interjú a MADHOUSE nyitáshoz

Egy igazi bisztróval bővíti a Mad Scientist a belvárosi kocsmatérképet, amit stílusosan csak MADHOUSE névre kereszteltek. Csütörtökön lesz a megnyitó, de nekünk már most kérdéseink voltak, úgyhogy meg is kérdeztük őket!

A kraftkocsma piac eléggé dübörög az elmúlt években és szerencsére a 2020-as járványhelyzet sem eredményezett tömeges bezárásokat a szektorban. Az egyik kiesett versenyző viszont a Brewdog Budapest volt, ami nemrégiben jelentette be, hogy bezárnak. A Deák téren megnyitott Brewdog franchise hazai tagja nagy hír volt a nyitásakor, de valahogy mégsem találta meg a számításait a piacon. A kesergés helyett viszont talán még örülhetünk is ennek, hiszen a Mad Scientist lecsapott a lehetőségre és MADHOUSE néven nyitja meg a saját helyét az Anker közben.

A MADHOUSE-nak csütörtökön lesz a hivatalos megnyitója, de mi már addig is feltettünk pár kérdést a Mad-es srácoknak, hogy ha eddig nem akartad megnézni, akkor most tuti meghozzuk a kedvedet! Kollár Bálinttal, a MADHOUSE marketinges-webkettes fenegyerekével és Sefcsik Marcival, a Mad Scentist marketing gurujával dumáltunk kicsit elektronikusan.

Szűretlen: Mi az a MADHOUSE és miben különbözik a Mad Scientisttől, hogyan viszonyul hozzá?

Sefcsik Marci: A MADHOUSE egy manifesztációja mindannak, ami a Mad Scientist-et azzá teszi ami. Kreativitás, kockázatvállalás, kraft. Nem brand-kocsma, hanem egy hely, ahova akkor is jó beülni, ha nem tudsz semmit a főzdéről, vagy épp nem érdekelnek a sörök. A cél, hogy kicsit kiszakadj a lehúzó hétköznapokból és azt érezd, hogy tényleg értéket és élményt kapsz a pénzedért cserébe, mindegy, hogy egy sörre jöttél, vagy egy vacsorára. Szeretnénk lenyűgözni mindenkit, akiben megvan a kellő nyitottság, akiben megvan arra az igény, hogy kikapcsoljon.

Szűretlen: Mikor fogalmazódott meg bennetek, hogy kell egy új hely?

Sefcsik Marci: Nem fogalmazódott meg. Jött a lehetőség és Szilágyi Tomi (a főzde alapító-tulajdonosa és kreatív agya) nem habozott igent mondani. Aztán persze átgondoltuk oda-vissza ezerszer és még erőteljesebb volt az igen. Ez egy ilyen utazás. Fantasztikus érzés a részesének lenni.

Szűretlen: Miért pont egy ilyen szituációban nyitottatok?

Kollár Bálint: Egy vendéglátóhely megnyitása mindig rejt magában kockázatokat, nincs olyan, hogy tökéletes időpont, de persze értem, hogy mire irányul a kérdés. A teljes igazság viszont az, hogy a koronavírus-járvány tette lehetővé, hogy megnyithasson a MADHOUSE. A híresztelésekkel ellentétben a BrewDog Budapest bezárása mögött nem financiális okok álltak, hanem a puszta tény, miszerint a megnyitása óta eltelt két évben sem tudott bekapcsolódni a hazai színtér vérkeringésébe. A pandémia miatt kialakult helyzet viszont lehetőséget teremtett arra, hogy az üzemeltetők erre reflektálva átgondolják a koncepciót, ez a törekvésük pedig szerencsére találkozott azzal a célunkkal, hogy a belvárosban is legyen egy dedikált helye a Mad Scientistnek.

Természetesen sokat gondolkodtunk azon, hogy morálisan és financiálisan mennyire vállalható döntés most megnyitni, de arra jutottunk, hogy most még az eddiginél is nagyobb szükség van az olyan helyekre, ahol kicsit kiszállhatsz a mókuskerékből, élményt és törődést kaphatsz, feltöltődhetsz. Mi pedig pont ezeket szeretnénk nyújtani a MADHOUSE-zal, és a színtér, valamint az emberek majd eldöntik, hogy sikerrel jártunk-e.

Szűretlen: Mi a MADHOUSE (a továbbiakban a helyszínre vonatkozik ez a kifejezés) koncepciója?

Sefcsik Marci: A mi házunk a te házad is. Szívesen látunk. Ne számítson senki ordító külsőségekre és tébolyra persze, mert egy helyet nem a bútorok-berendezések tesznek majd naggyá, hanem a belbecs. Hogy nem csak a nyitás hónapjában hibátlan a Vargánya Rillette, a Rueben Szendvics, vagy a Szilvás Gombóc, nem csak este hatkor mosolyognak rá a pult mögül és nem csak egy ember tud sört, bort, vagy akár kávét ajánlani a csapatból… Próbálunk fenntartható és változatos minőséget nyújtani.

Szűretlen: Ez egy Mad Scientist márkakocsma vagy teljesen le van választva a brandről?

Sefcsik Marci: 2020-ban egy brand-kocsma sem építhet kizárólag saját sörökre. Fermentoren, Warpigs, Brus - csak, hogy néhány olyan helyet említsek, ahova bármikor szívesen visszamennénk külföldön is. Meg persze nem “csak” kocsma akarunk lenni. Még csak nem is sörökre építünk, bár tény, hogy fontos része a helynek. MADHOUSE by Mad Scientist, vagyis mi csináljuk, büszkék vagyunk rá, a Mad Kertből ismert Eszti, vagy Dávid kulcspozíciókban vannak, ugyanaz a Lőcsei Gergő tervező, mint a Mad Kertté, de persze segítségül hívtuk állandó kreatív partnereinket a design-ban, vagyis Mellik Tomi és Baranyai Andris is csúcsra vannak járatva az elmúlt időszakban, ugyanúgy a Casino Moccával dolgoztunk együtt a kávékkal, vagy Major Levivel is beszélgettünk a borokról és igyekszünk a külföldi és hazai barátaink söreit prezentálni a megfelelő módon. Nincs az egyik a másik nélkül, de a Madhouse-nak külön hangulata és arculata van, szóval a “brandingelés” nem annyiban merült ki, hogy lecseréltük a kinti feliratot, meg a poharakat.

Szűretlen: Mi a helyzet a Laborral? Végleg bezárt és a MADHOUSE a „továbbfejlesztett” verziója?

Kollár Bálint: A Szimpla Kerttel egyetértésben úgy döntöttünk, hogy átmenetileg bezárjuk a Labort. Úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi helyzetben ez a felelős döntés. De ettől még folyamatosan tartjuk egymással a kapcsolatot és amint megfelelőnek ítéljük a körülményeket, ismét kinyitjuk. Azt illetően viszont, hogy ez még idén meg fog-e történni vagy csak jövőre nem szeretnénk találgatásokba bocsátkozni.

Szűretlen: Mennyi sör lesz csapon és milyen rendszer szerint?

Kollár Bálint: 25 csap lesz, aminek körülbelül a kétharmadát foglalják majd el a saját tételeink, a maradékon pedig egymást váltják majd a különböző hazai és nemzetközi sörfőzdék tételei. Emellett lesznek még üveges, valamint dobozos tételek is. Nem gondoltuk túl a kínálatot; olyan söröket válogattunk össze, amik szerintünk jók és értéket képviselnek, de ennél többet nem szeretnék idő előtt árulni. Illetve talán még annyit, hogy ismerünk valakit, aki ismer valakit a Budapest Beer Week szervezői közül, szóval izgalmas csapfoglalásokra is érdemes számítani...

Szűretlen: Nagyon nyomtátok a kaja vonalat az előkommunikációban, mire számíthatunk?

Kollár Bálint: Ebben a kérdésben a séfünket, Piszkor Norbertet tudnám idézni: olyan fogásokra, amik közérthetőek egy sörözéshez, de elég érdekesek ahhoz, hogy önmagukban is megállják a helyüket. Fúziós konyhára, magyar és francia hatásokkal, kevés, de hangsúlyos alapanyagokkal. Hetente megújuló, korrekt ár/érték-arányú ebédmenüre. Brunch-ra. Én eddig is tudtam Norbertről, hogy kivételesen jó cukrász, de még kibukott gasztróújságíróként is megdöbbentett, hogy milyen kiemelkedően és - erre nincs jobb szó - önazonosan főz.

Lesznek különféle tapasok - például haltepertő marinált hagymával, mustármaggal és mártogatóssal vagy sült karfiol, póréhagymával és hummusszal -, amikkel azoknak akarunk kedvezni, akik csak valamiféle finger foodot szeretnének az italuk mellé. A főételek között megtalálhatóak az olyan klasszikusok, mint a filézett tanyasi csirkecomb vajas burgonyapürével és pecsenyelével vagy a rántott harcsa sült édesburgonyával és remuláddal, de ezekbe is próbáltunk apró (sörös) csavarokat vinni: a római saláta dresszingje Mango Bay-jel készül, a Mad gulyáslevesbe kerülő marhanyakat pedig New York Moccacino-alapú pácban érleljük, így kap egy csodálatos kávés-kesernyésebb zamatot. A háromféle burger mellett pedig külön kiemelném a desszerteket: rég nem ettem olyan finom szilvás gombócot, mint amilyet Norbert készített. (Biztos a krém a titok, amibe már úgy is tudjátok, mi került…)

Szűretlen: Ki a célközönség? A Brewdog után szintén külföldiek vagy inkább a magyar craft közönség?

Sefcsik Marci: Egyértelműen a hazai közönségre számítunk, de nem feltétlenül a kraft közönségre; ha nem vagy sörös, de éled a bisztrók világát, ha nem mindegy milyen kávét iszol, vagy barátkoznál a natúr borokkal, de nem tudod, hol kezd, akkor várunk. De persze készülünk egy rakás olyan exkluzív Barrel Project, vagy MadX tétellel, amikért eddig ki kellett jönni a főzde mögötti hétvégi Mad Kertekbe… Szóval egy jó kedélyű, nyitott, vegyes társaságot képzelünk itt el.

Szűretlen: Ha már szóba került a Brewdog… Milyen árképzésre lehet számítani?

Kollár Bálint: Olcsóbbak leszünk a BrewDog Budapestnél, az ár/érték arányról nem is beszélve. Szerintem sikerült olyan kínálatot összeállítani, amiben mindenki megtalálhatja a pénztárcájának megfelelő opciót és amivel nekünk sem kell kompromisszumokat kötnünk a saját helyünk felé támasztott elvárások terén.

Ez lesz a „téliesített Madkert”?

Kollár Bálint: Szerintem nem érdemes a Mad Kertet és a MADHOUSE-t összehasonlítani, hiszen a kettőt eltérő igények hívták életre, ebből fakadóan pedig a koncepciójuk is más. Az előbbi esetében az olyan tengerentúli taproomok szolgáltak előképként, amiknél bár hangsúlyos elem a sör, ugyanolyan fontos a hely körül kialakult közösség is. Sok család nem azért jár ki Kőbányára hozzánk, mert a legújabb tételekre kíváncsi, hanem mert szimplán szereti a hangulatot, hogy a gyerekeknek van játszótér, hogy este megnézhet egy filmet, és hogy mindezek mellé még sört is csapolnak. Ezt a hangulatot nem tudnánk teljesen rekonstruálni a Deák Ferenc térnél, de nem is akarjuk.

A MADHOUSE egy európai értelemben vett, modern bisztró lesz, ahol a megszokottnál nagyobb hangsúly van a sörökön. Kicsit talán úgy tudnám definiálni, mint a koppenhágai Warpigs belvárosi testvérét; mindkettőbe azért mész, hogy kikapcsolódj, jót egyél és igyál, érdekes emberekkel találkozz és ez akkor is igaz, ha nem vagy kraft- vagy gasztromegmondó. Egyszerűen csak olyanok a vibe-ok, hogy jó ott lenni.

A friss infókért kövessétek a MADHOUSE FB oldalát!

2020 Szűretlen. Fejlesztette: Totel