Main Area

Pénz nem számít, csak Palvin Barbi hozza a sört

A Beerbox meg szerette volna tudni, hogy mégis mi hajtja a magyar sörfogyasztókat, amikor sört választanak és mégis milyen típust. Az eredményből sok minden derül ki, de csak egy dolgot emelnénk ki: mindegy milyen a sör csak Palvin Barbi vigye azt ki!

Beerbox friss felmérése szerint kétszer annyian isznak rendszeresen sört, mint alkalmilag. Ez a kijelentés némileg ködös, hiszen arra nem tér ki, hogy mit jelent a „rendszeres” és mit az „alkalmi”, de nagyjából sejthetjük, hogy mire gondolt a költő.

A sör kiválasztásakor a magyar sörök a legnépszerűbbek a megkérdezettek között: a válaszadók harmada a hazai kisüzemi söröket kedveli, ötödük a nagyobb magyar sörgyárak termékeit vásárolja, tízből egy pedig a nagy, külföldi sörgyárak produktumait veszi. A sörfogyasztók fele nem köti helyhez a sörözést, bárhol szívesen kortyolnak bele a sörbe, negyedük inkább otthon hódol ennek a hobbinak, míg ötödük kocsmában vagy más vendéglátóhelyen szeretne sörözni. „Az otthoni sörfogyasztás melletti vezető érv, hogy míg egy vendéglátóhelyen a kínálatra kell szorítkoznunk, otthonra mi vásárolunk be ott, ahol a kedvencünket kapni lehet – fejtette ki Papliczky Péter, a Beerbox értékesítési vezetője. – A Beerboxot hasonló okokból hoztuk létre: a sokszor nehezen elérhető kisüzemi sörök beszerzési lehetőségét állandó, fix készlettel orvosoljuk, ezzel is megkönnyítve azok otthoni fogyasztását.”

A felmérés alapján a folyékony kenyérnek azért hódolunk, mert

  • szeretjük az ízét (61%)
  • összehozza a társaságot (21%)
  • pozitívan hat a kedvünkre (7%) és az egészségünkre (7%)

Továbbá, a többség a sör ízvilága, típusa szerint választ sört, de a márka és a gyártó is sokaknak döntő szempont. Az ár csupán harmadik az indokok sorában, míg a csomagolás dizájnja a negyedik, az alkoholtartalom pedig az ötödik.

Van pénz lóvéra

A felmérésben résztvevők negyedénél 600 forint az a lélektani határ, amennyit hajlandóak egy sörért fizetni a boltban. Ha viszont egy kocsmában vagyunk, akkor más a helyzet: a válaszadók harmada akár 850 forint feletti összeget is áldozna egy sörre. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar, a cseh, a német és a belga sörök a legjobban eladhatók itthon. A típusok közül az IPA és a láger a legkedveltebbek, de a búza és általánosságban a pale ale-ek is népszerűek. A sörrajongók harmada a félliteres, üveges verzióra voksol, valamivel több mint ötödük a csapoltra esküszik, 20 százalékuknak pedig a félliteres dobozból esik a legjobban. A megkérdezettekhez végül intéztek egy elég rendhagyó kérdést is, amiben azt kérdezték meg, hogy ha választhatnánk, melyik magyar híresség vigye házhoz a sört, akkor kit választanának. Nem meglepő módon Palvin Barbi lett a legsűrűbben adott válasz (feltehetően a válaszadók nagy része férfi volt), akit Dobó Kata és Csányi Sándor követett.

A kutatás hátteréről:

A Beerbox április 7-15. között tartott egy online felmérést a Facebook oldalán. A kutatásban 1023, a 18. életévét betöltött magyar férfiak és nők vettek részt. Bár az eredmények nem reprezentatívak az ország lakosságára nézve, de alkalmasak a trendek és attitűdök szemléltetésére.

2018 Szűretlen. Fejlesztette: Totel